חפץ: "החוקרים סירבו לשמוע ממני דברים שהיו עשויים לסייע לנתניהו"

אבי יעקב No Comments on חפץ: "החוקרים סירבו לשמוע ממני דברים שהיו עשויים לסייע לנתניהו"

חפץ בבית המשפט: "המשמעות היא שנחקרת מערכת היחסים בין נתניהו לבין אלוביץ׳. ואם יש משהו שבא ממני ונתניהו לא יודע, זה אני יזמתי זה לא יוזמה שלו, זה למען ההגינות היה נראה לי מתחייב שאספר. ככל שהיה נחתם הסכם ביני לבין בזק הוא היה חייב לדעת מזה". לטענת חפץ, החוקרים לא רצו לשמוע על כך

ניר חפץ צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משפט נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת חקירתו הנגדית של עד המדינה, ניר חפץ. בפתח הדיון נחקר חפץ בידי סנגורו של נתניהו, עו"ד בעז בן צור ולאחר שסיים החל בחקירה הנגדית עורך הדין ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ.

בחקירה הנגדית שנחקר על ידי עו"ד בן צור, התייחס היום חפץ לשכירתו של יועץ התקשורת ליאור חורב על ידי המשטרה בתקופת המפכ"ל אלשיך: "(ליאור חורב) הוא אחד השונאים הגדולים של נתניהו. שנאה יוקדת, ופתאום המפכ״ל לוקח אותו כיועץ. גם היה שם תשלום של מיליונים.

בן צור: יש דו״ח מבקר המדינה. 2.4 מיליון ש״ח ללא מכרז.

חפץ: גם מפכ״ל, שהוא לא ילד, הוא בא מהשב״כ, יודע שלקחת את היועץ הזה- זה ללכת על הראש של נתניהו.

בן צור: תאשר לי שמאז שמונה חוויתם מבול הדלפות.

סנגורו של נתניהו, עו"ד בעז בן צור בכניסה לאולם בית המשפט | צילום: יונתן סינדל/פלאש90

יונתן סינדל/פלאש90

חפץ: הדלפות בלתי פוסקות. התחושה האותנטית של נתניהו וסביבתו הייתה שיורים עלינו מכל הכיוונים. אלה היו הדלפות לא חוקיות שהורידו את רמת האמון במערכות האכיפה לאפס.

כאמור, בהמשך נחקר חפץ על ידי סנגורו של שאול אלוביץ'. חלקה הראשון של החקירה הנגדית בידי עו״ד ז׳ק חן, עסקה באינטרסים האישיים של חפץ בשנים הרלוונטיות לכתב האישום.

חן עימת את חפץ עם דברים שאומר פילבר (שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה השני בתיק 4000) בחקירתו לפיהם היו מקרים שחפץ ניסה לקדם במשרד התקשורת עניינים של כל מיני בעלי אינטרסים. בין היתר נדונו האינטרס של הפרסומאי הבכיר אייל חומסקי שחפץ הפגיש אותו עם פילבר.

שלמה פילבר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90,

Yonatan Sindel/Flash90

חפץ: "נכון, זכור לי שהוא היה אחד הבעלים של הפועל ירושלים בכדורסל והוא רצה שהמשחקים שלהם באירופה ישודרו בערוץ 20 והיו עם זה כל מיני בעיות".

בחקירה נדון גם רצונו של חפץ להקים ערוץ חדשות שחפץ אישר שהוא התכוון להפיק ממנו רווח כלכלי ורצונו של חפץ להביא אנשי עסקים כמשקיעים לפרויקט.

עוד הבהיר חפץ שבכל הפגישות שלו היה נוהל שהפלאפונים היו בצד. ולא הייתה בכך כוונה להסתיר משהו״.

חפץ: "באופן קבוע הנוהל היה. שהפלאפונים לא איתנו, זה היה שגרתי וחלק מהקודים במקובלים, ולא נועד להסתיר פעילות לא כשרה". חפץ אמר עוד: ״זה רפלקס מותנה, זה אוטומטי. קל וחומר במפגשים עם נתניהו״.

ניר חפץ בבית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: יונתן סינדל/פלאש90    

יונתן סינדל/פלאש90    

חן: ״בוא נחדד את זה. עצם העובדה שאנחן רואים מופעים של טלפונים בצד זה נוהל רגיל".

חפץ: ״זה לא נועד להסתיר משהו מרשויות האכיפה. יכול להיות האזנה של גורמים מסחריים או אפילו מדינות זרות. גם מפני עיתונאים שלא רצינו שידעו מה אנחנו עושים, ולא למטרות הסתרה רשויות האכיפה. זה לא שם בכלל״.

המשך החקירה הנגדית עסקה ברעיונות ובמיזמים תקשורתיים של חפץ, שלגביהם היה בקשר עם פילבר.

חן: ״פילבר מספר שבאת בא להתייעץ איתו בנוגע להקמת ערוץ טלוויזיה במעורבותו של האוליגרך רומן אברמוביץ, ומה הפרוצדורה״. חן מציג לחפץ דברים שאמר בחקירתו מה-6 במרץ 2018, יומיים אחרי שחתם על הסכם עד המדינה, שלפיהם ״רוב הפגישות שלי עם מומו אני יזמתי אותם הרי, זה היה בעניינים שלי, שזה בעיקר טלוויזיה רב ערוצית. זה היה מעין עניין אישי״. זה מדוייק או לא מדוייק?

חפץ: ״רוב הפגישות אני יזמתי. היו בה עוד נושאים. אם לקחתי אליו את חומסקי, זה מן הסתם בעניינו״.

בהמשך חפץ ניסה להכחיש שעיקר הקשר עם פילבר היו בענינייו האישיים. חן: ״אתה בעדות שלך עכשיו רוצה לדייק, ועכשיו אתה אומר שהרוב היה בשירות נתניהו ושהיוצא מהכלל היה עניינים אישיים שלי״.

שאול אלוביץ' | צילום: Yonatan Sindel/Flash90,

Yonatan Sindel/Flash90

חפץ: ״היו עניינים אישיים, והיו אינטרסים אחרים״.

חן הסביר לבית המשפט: ״מה ששמעתם עד עכשיו זה פן אחד. מה שאנחנו עושים זה מראים שהיה עוד פן״.

חפץ: ״מערכת היחסים הייתה גם חברית, ומן הסתם עולים גם דברים אישיים״.

חן המשיך לתאר מתוך החקירות מה היו הנושאים שעניינו את חפץ, ובהם טלוויזיה רב ערוצית, על ערוץ 20 ועל ערוץ חדשות. חפץ ניסה לטעון שהטלוויזיה הרב ערוצית היה פרויקט שקידם בנימין נתניהו, אולם חפץ לא אמר זאת בחקירותיו.

חפץ: ״יכול להיות שבשוליים, היו גם עניינים אישיים״. חן: ״השאלה היא פשוטה. זה מה שאמרת במשטרה. עזוב את המינונים. עזוב את הרוב ואת המאסה. חלק מהדברים היו גם בעניינים אישיים שלך״. חפץ: ״אותה תשובה״.

חן: ״עם מר אלוביץ אתה נפגש בעניינים הפרטיים שלך. בחקירה שלך מיום 5 במרץ 2018, הידועה כ׳עדות הניקיון׳, אמרת ״את שאול אלוביץ פגשתי משנת 2012 ועד תחילת מערכת הבחירות בשלהי 2014 ועד לנובמבר 2014 תגידי או סוף ארבע עשרה כ… כשלוש פעמים על רקע רעיונות עסקיים כאלה ואחרים שאני לא ממש זוכר אותם״.

עו"ד ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ | צילום: יונתן סינדל/ פלאש90

יונתן סינדל/ פלאש90

חפץ שינה את גרסתו, ניסה להרחיק את עצמו מהאינטרסים האישיים של עצמו ואמר: ״מרגע שגדעון סער התפטר והיה ברור שגלעד ארדן בדרך למשרד התקשורת, כל הפגישות היו על זה. אתה מפרש את דבריי לא נכון״.

חן: ״מר חפץ, אין כאן פרשנות. אתה בחקירתך אומר במילותיך שלך שעד סוף 2014 נפגשנו 3 פעמים על רעיונות עסקיים״.

חפץ: ״אני במשטרה אמרתי עדות אמת. אם יש פה טעות, אז היא ב׳נובמבר׳".

בהמשך החקירה חן מאמת עם חפץ את דבריו בחקירה שלפיהם הבקשה של נתניהו להיפגש עם אלוביץ׳ הייתה בסיסית וטיפוסית להתנהלותו מול התקשורת, ולהיפגש עם הבעלים והאנשים הבכירים ביותר בכלי התקשורת״.

חפץ אישר ואמר: ״זה התפקיד שלי אצל בנימין נתניהו״. חן אישר עם חפץ את דבריו בחקירה שלפיהם חפץ ננזף כאשר עולה שלא נפגש עם הדרג הגבוה ביותר. עוד עלה בדיון כי זהו עניין רוחבי ולא רק לגבי אלוביץ׳.

חן: ״אתה יודע שיש פניות לבעלים ומנכ״לים". חפץ: ״זה דפוס פעולה ואמונה של נתניהו, יש בלי סוף״.

חפץ התייחס לדבריו של ישועה, שלפיהם אם ישועה אומר שזה לא מקובל לדבר עם בעלים או מנכ״ל – זה שקר וכזב וישועה יודע יותר טוב מכולם כי כך הוא בנה את המערכת שלו: "ישועה בנה את מבנה הכוח הפנימי שכל הטלפונים מתנקזים אליו, ששום דבר לא זז בלעדיו, וזה משהו שפוליטיקאים מהר מאוד יודעים ולכן אם ישועה בשנה כזו לא קיבל מאות פניות זה היה נחשב ‘בצורת׳. זה קורה גם בכלי תקשורת אחרים".

מהחקירה הנגדית עלה כי הסיבה לפגוש את אלוביץ הייתה שאיתו, להבדיל מכלי תקשורת אחרים, לא היו לו יחסי עבודה. חפץ הבהיר גם שלא הייתה דחיפות מיוחדת או חשיבות מיוחדת או אפילו רמז שזה כדי לקבל יחס מיוחד.

חפץ מאשר שעל האינטרסים הפרטיים שלו בכלל ומול שאול אלוביץ בפרט הוא חשב שחשוב לספר לחוקרים במשטרה, כי חשב שההגנה זכאית לדעת את זה, אך לטענתו החוקרים לא רצו לתת לו להרחיב.

חפץ: ״המשמעות היא שנחקרת מערכת היחסים בין נתניהו לבין אלוביץ׳. ואם יש משהו שבא ממני ונתניהו לא יודע, זה אני יזמתי זה לא יוזמה שלו, זה למען ההגינות היה נראה לי מתחייב שאספר. ככל שהיה נחתם הסכם ביני לבין בזק הוא היה חייב לדעת מזה״.

השופט ברעם: ״למה זה קשור לתיק 4000?״

חפץ: ״איפה שיש לי אינטרס אישי שלי אני חשבתי שזה חשוב״.



0 תגובות